Ajankohtaista


GW Galleria valoisa ja tyylikäs kauppakeskus Vaasassa

GW Galleria on viihtyisä ja perheystävällinen kauppakeskus Vaasan Kivihaassa, noin 3 kilometriä Vaasan keskustasta Kokkolaan päin. Kauppakeskuksessa toimii yhteensä 15 liikettä mm. Hemtex, Iiittala, H&M, Kappahl, Lindex, Luhta, Cubus ja Dressman, joista osa on jo asiakkainamme sekä asiakaslaskennan että tuotesuojauksen osalta. Gallerian molempien sisäänkäyntien läheisyydestä löytyy myös mukava lounaspaikka, ja ulkona on suuri maksuton pysäköintialue.

GW Galleria on avattu vuonna 2008 ja se siirtyi Nordikan omistukseen 2014. Nordikalla on kiinteistöjä ja kauppakeskuksia myös Ruotsissa ja Tanskassa.

Frivente on asentanut Viametrics-asiakaslaskentajärjestelmän GW Galleriaan. Asiakasvirtojen liikkeitä mitataan lämpöantureilla, joilla Gallerian avara sisäänkäynti saadaan laskettua hyvin tarkasti. Lue lisää laskentatekniikasta täältä.

Yli 1 000 mittauspistettä Suomessa

Vuoden 2015 alussa ylitimme tuhannen mittauspisteen rajan Suomessa. Viametricsin yli 13 000 mittauspisteen maailmalaajuisesta määrästä tämä on merkittävä osuus, ja Frivente jatkaa kasvuaan sekä asennusten että tyytyväisten asiakkaiden määrässä.

Julkaisemme tämän vuoden aikana mittavan joukon uusia palveluja, kuten reaaliaikaisen laskennan ViaMomentin (lisätietoja tulossa kesän aikana), sekä laajennetun ViaZon-aluelaskentapalvelun, jolla mm. kerrostenvälinen laskenta on huomattavasti tehokkaampaa. Kasvontunnistukseen perustuva ViaGenre julkaistaan kesän jälkeen, jolloin voit tarkentaa asiakaslaskentaa käyttämällä profilointia laskennan lisänä. Asiakastyytyväisyysmittauksiin voit käyttää kesällä julkaistavaa ViaHappy-asiakaspalauteständiä, joka liitetään automaattisesti uuden ViaWeb-palvelun yhteyteen.

Asiakaslaskennan perustana jo ennestään toimiva ViaWeb-palvelu on myös täysin uudistunut tämän vuoden alussa. Merkittävimpinä uudistuksina ovat modernin ja skaalautuvan käyttöliittymän lisäksi entistä tarkemmat analyysit ja aluelaskennan toiminnot, joilla raportointi onnistuu jopa automaattisesti. Saat  ViaWeb 3.0-palvelun käyttöösi ilman lisenssimaksuja; maksat vain käytöstä. Uudet ominaisuudet tekevät Viametricsin järjestelmästä erittäin kustannustehokkaan ja kuluiltaan ennustettavan.

Lue lisää Viametricsin kotisivuilta ja tutustu uudistuneisiin tuotesivuihimme.

Uuden ajan kauppakeskus avattiin Hämeenlinnaan

Nettikaupan kasvu, vaisu taloustilanne ja kilpailu kuluttajien vapaa-ajasta haastavat kauppakeskukset. Kauppakeskuksen kilpailukyvyssä entistä olennaisempaa on viihde, kokeminen ja näkeminen. Väkeä on houkuteltava erilaisilla tempauksilla viettämään aikaa kaupallisessa tilassa, jolloin he todennäköisemmin myös ostavat sieltä jotakin. Ravintoloita, kahviloita ja erilaisia palveluja on kauppakeskuksissa yhä enemmän.

Hämeenlinnassa 30.10.2014 avautui uusi kauppakeskus Goodman, Irwin Goodmanin mukaan nimetty. Kauppakeskus on rakennettu Helsinki–Tampere-moottoritien päälle.

Uusi keskus on tehty ympäristöä ja asukkaita kunnioittaen. Liikenne ohjautuu niin, että se häiritsee mahdollisimman vähän keskuksen ympäristön asukkaita. Keskustan kauppakeskukseen on helppo tulla myös kävellen, pyöräillen tai bussilla. Sata miljoonaa euroa maksaneessa kauppakeskuksessa on 64 liikettä ja kauppaneliöitä 26 000.

”Goodman eroaa perinteisistä kauppakeskuksista erityisellä sijainnilla, viihtyisyydellä ja avaruudella. Olemme ihmisen kokoinen keskus, jonka toivomme asiakkaiden ottavan omaksi olohuoneekseen. Tunneside saa asiakkaan palaamaan uudestaan ja uudestaan”, kuvailee kauppakeskusjohtaja Eeva Jauro.

Goodmaniin asennettiin Viametrics kävijälaskentajärjestelmä hyvissä ajoin ennen avajaisia, jolloin laskennasta saadaan katkeamatonta ja vertailukelpoista. Erityisenä piirteenä Goodmanissa on, että sisäänkäyntien lisäksi lasketaan myös kauppakeskuksen sisäistä kiertoa eli sisäistä henkilöliikennettä kerrosten välillä, josta selkeät seurantaraportit saa ViaZon-palvelun avulla.

Goodmanin omat sivut

Ylen uutinen avajaisista